Jak platit na Google Play prostřednictvím mobilního operátora
Podíváme-li se na možnosti, jak využívat placený obsah na Google Play – ať už jde o aplikace, hudbu či některou ze služeb – asi nejznámějším způsobem je možnost platit pomocí platební karty. Existují však i způsoby jiné. V našich končinách se dá mimo platební karty využít také možnost plateb přes mobilní telefon prostřednictvím daného poskytovatele mobilních služeb. Takto provedená platba je pak zákazníkovi započítána do měsíčního vyúčtování služeb nebo je částka stržena z kreditu jedná-li se o předplacenou službu. V České republice takovou možnost nabízejí operátoři O2 a T-Mobile.
Na následujících řádcích si popíšeme
- jak takovou platbu využívat,
- a jaké jsou v tomto případě odlišnosti od využívání platebních karet.
Jak na to?
Pro zrakově postižené může být trochu nepříjemnou skutečností, že nákupy prostřednictvím mobilního telefonu jsou realizovatelné pouze v mobilní aplikaci Obchod Play – nikoli ve webovém rozhraní. Dříve bývala možnost instalace obsahu do zařízení pomocí webu prostřednictvím PC hojně využívána pro pohodlnou práci. Dnes je už samozřejmě možné aplikaci Obchod Play přímo v telefonu s odečítačem obrazovky bezproblémů používat, ale někteří uživatelé stále ještě preferují instalaci obsahu přes počítač.
Nastavení a aktivace mobilní platby
Nemáme-li ještě ve svém Google účtu nastavenu žádnou platební metodu, můžeme takto učinit přímo při prvním nákupu, kdy zároveň dojde i k první platbě a my si tak rovnou i ověříme, že nám platby přes mobilní telefon správně fungují. Máme-li už v účtu nastavenu například platební kartu a chceme mít možnost využívat i mobilní metodu (v takovém případě dostaneme při každém nákupu na výběr jak jej zaplatit), či si metodu chceme přidat ještě před tím, než něco zakoupíme, můžeme takto učinit v menu aplikace Obchod Play v nabídce Účet/Platební metody.
Do této nabídky se dostaneme skrze vysouvací panel aplikace Obchod Play, který se nachází v levém horním rohu obrazovky (vpravo od něj je tlačítko Hledat). Po otevření vysouvacího panelu dvojím poklepem se nám na obrazovce objeví menu, kde vybereme položku Účet, kterou najdeme ve spodní části obrazovky. Zde pak zvolíme položku platební metody. Tímto se dostaneme do dialogu pro přidání platebních metod. Zde se nám standardně nabízí možnost přidání platební karty a pokud využíváme služeb O2 či T-Mobilu, pak zde najdeme i položku Použít platbu přes O2/T-Mobile podle operátora. Zvolíme tedy tuto položku. Nyní dojde k odeslání ověřovací SMS operátorovi s požadavkem o aktivaci služby, na kterou nám může přijít odpověď ve formě kontrolního kódu. Pokud vše proběhne tak jak má a neobjeví se žádné chybové hlášení stačí už jen odbavit tlačítko uložit a mobilní platby jsou připraveny k použití.
Pokud budeme postupovat metodou přidání platební metody při prvním nákupu, tak se po dvojím klepnutí na cenu dostaneme rovnou do dialogu pro přidání platební metody, kde je pak postup totožný s výše uvedeným.
Jak se liší placení pomocí platební karty od platby přes mobil?
Platby probíhají v obou případech stejně – po potvrzení nákupu je stržena částka za nakoupený produkt. U mobilní platby ještě navíc dostaneme SMS o tom, že jsme odsouhlasili platbu přes operátora v uvedené částce. Hlavní rozdíl pak spočívá v tom, že mobilní platba je na rozdíl od platební karty vázána na konkrétní přístroj – tedy nejen dané mobilní číslo, ale i přístroj samotný. To může na jednu stranu trošku vadit pokud používáme více zařízení (například telefon a tablet), ale na druhou stranu nám to dává možnost provádět platby na zařízení, které s sebou běžně nenosíme. Asi to už dnes nehraje velkou roli, ale mě to třeba zrovna takto vyhovuje.
U předplacených karet může být pak částka za jednotlivé nákupy limitována.
A co říci závěrem?
Platba pomocí mobilního operátora může být dobrou variantou pro ty, kteří nechtějí svému Google účtu svěřit i údaje o své platební kartě nebo třeba vlastní kartu nemají a přesto by chtěli využívat i placený obsah. Minimálně tu máme na rozdíl od konkurence na výběr a můžeme se rozhodnout, kterou možnost si zvolíme. Případně můžeme samozřejmě používat i obě.


A co mám dělat když mi ani přez toto všechno stále obchod play nabízí pouze platební kartu? Prostě tam žádného operátora nemám…
Mám úplně stejný problém jako Swiper!!!
Do r.2016 jsem mohl běžně prostřednictvím T-Mobile v Google Play platit, provedeno minimálně 8 nákupů, od daného roku to NELZE a již se mi ani daná možnost vůbec nezobrazuje!!! Jedinou zobrazovanou možností je přidání platební karty!!!
Aha tak zřejmě to u t-mobile nějak přestalo fungovat. Na O2 to jede.
podle vašeho článku to nelze je to pouze váš výmysl !!!
Výmysl to rozhodně není schválně jsem si to ověřoval, že daný postup funguje minimálně u O2.
U T mobile zkoušno služba již asi nefunguje ..a již se ani nezobrazuje
Je možné platit převodem na účet?
Když chci nyní platit ve hře, přes mobilního operátora-kredit, vyskočí chyba. Co mám tedy dělat??? Operator O2 rekl ze z jejich stranky je vse v poradku. Ve hře mi píše hláška „Chyba: Tento platební profil byl uzavřen. Pokud chcete dál platit, kontaktujte tým podpory této služby. [OR-CAC-13]
Zkoušel jsem u T-mobile, tváří se, že proběhne, ale nakonec napíše, že není kredit (na simce je něco kolem 200 Kč).