INSPO 2025: Začala registrace na 25. ročník o technologiích pro uživatele se specifickými potřebami
Konference INSPO o technologiích pro osoby se specifickými potřebami je ojedinělou akcí svého druhu v regionu střední Evropy. Jednak tím, že se jí daří už od roku 2001 představovat nové možnosti využívání informačních a komunikačních technologií ke zvýšení kvality života lidí se zdravotním postižením, jednak tím, že dokáže vytvořit takové podmínky, aby se konference mohli účastnit i zájemci s těžkým tělesným, sluchovým či zrakovým handicapem.
Program konference
Program jejího 25. ročníku, který proběhne v sobotu 29. listopadu v Kongresovém centru Praha, opět nabídne průřez novinkami v oblasti technologií pro uživatele se specifickými potřebami.
Plenární sekce
V dopolední plenární sekci se můžete těšit například na představení chytrých zpřístupněných domácích spotřebičů a jejich funkcí – pomocí technologie Home Connect je možné je kontrolovat a vzdáleně ovládat prostřednictvím různých zařízení, například chytrého telefonu nebo tabletu.
V příspěvku s názvem SERENITY: Virtuální realita bez headsetu pro podporu zdraví se budete moci seznámit s inovativním virtuálním 3D systémem, který přináší uklidňující přírodní prostředí přímo k pacientovi – bez nutnosti VR brýlí.
HEALTH.Lab je obytná laboratoř plná asistivních technologií. HEALTH.Lab AI Asistent je pak uživatelsky přívětivý a sofistikovaný nástroj, který podporuje nejen výuku asistivních technologií, ale i jejich efektivní zavádění do praxe. I ten bude představen v plenární sekci konference.
A protože konference INSPO si letos připomene půlkulaté výročí, prostor bude i na rekapitulaci a ohlédnutí za dlouholetou spoluprací s Nadací Vodafone, která v únoru příštího roku oslaví 20 let v České republice.
Odpolední sekce
Odpolední sekce Přístupnost webu, aplikací a dokumentů bude primárně věnována Evropskému zákonu o přístupnosti, který je do české legislativy transponován zákonem o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb, a konkrétním příkladům dobré praxe, jak přístupnost řeší e-shopy, banky či dopravní podniky.
O zastřešení celého bloku se opět postarají přednášející z Ministerstva průmyslu a obchodu, konkrétními příklady dobré praxe pak bude platební řešení Global Payments, mobilní aplikace Partners banky, web Dopravního podniku města Brna či e-shop Super zoo.
Těšit se můžete i na oblíbenou panelovou diskusi, během které se budete moci zeptat na vše, co vás ohledně Evropského zákona o přístupnosti či digitální přístupnosti zajímá.
Partnerem této sekce je společnost Global Payments.
Druhá odpolední sekce přiblíží aktuální možnosti technologií při zpřístupnění vzdělávání a zaměstnávání lidí se zdravotním postižením. Partnerem sekce je Národní pedagogický institut České republiky a v jejím programu se můžete těšit například na představení HandCubeKeys – unikátního komunikačně-vzdělávacího systému či kostek LEGO® s Braillovým písmem – jedinečné pomůcky z dílny nadace LEGO Foundation pro podporu hravé učení a rozvoj (nejen) dětí se zrakovým postižením.
Partnerem třetí sekce o využití technologií pro osoby se sluchovým postižením je společnost Transkript online. Ta program sestavuje tak, aby účastníkům i pozvaným zástupcům institucí poskytla kompletní přehled možností, jak lze zpřístupnit mluvené informace pomocí tlumočení do českého znakového jazyka, simultánního přepisu či titulkování videoobsahu.
Prudký vývoj automatického převodu řeči na psaný text za pomoci umělé inteligence přináší nové možnosti, jak zprostředkovat komunikaci ohluchlým a nedoslýchavým, kteří preferují psanou podobu češtiny. Kdo je ale zodpovědný za to, že uživatelé služby přepisu dostanou správné informace? A jaká je v dnešní době role simultánního přepisovatele, když za něj vše může doslovně přepsat nástroj pro rozpoznávání řeči? Odpovědi na tyto otázky přinese příspěvek Odpovědnost za kvalitu automatického přepisu.
Věříme, že i letos v programu konference najdete témata, která Vás budou zajímat, a na INSPO se zaregistrujete.
Detailní program na webu konference zveřejníme na začátku listopadu.
Registrace na konferenci
Po dobré zkušenosti z předchozích ročníků konference INSPO použijeme i v letošním roce k registraci a odbavování účastníků na konferenci systém firmy GoOut.
Registrace na konferenci INSPO 2025
Prosím, věnujte při vyplňování registračního formuláře pozornost všem položkám, ať můžeme vyhovět všem Vašim požadavkům. Každý účastník se musí přihlásit samostatně, není možné přihlásit více účastníků v rámci jedné registrace.
Pokud ještě neznáte jméno svého asistenta (doprovod na konferenci), jeho přihlášku můžete vyplnit na svoje jméno, jen pro něj vyberte kategorii asistent účastníka (NE účastník). Jméno asistenta nám pak můžete oznámit před konáním konference.
Vstupné
I přes neustále rostoucí vstupní náklady jsme ceny vstupenek zachovali ve stejné výši jako v předchozích letech. Cena vstupenky je 600 Kč, účastníci s průkazem ZTP, ZTP/P a TP a jejich osobní asistenti zaplatí jen 300 Kč. Těm z Vás, kdo budete chtít naši konferenci finančně podpořit a přispět třeba na dofinancování zvýhodněných vstupenek, nabízíme možnost zakoupit si vstupenku Podporovatel konference INSPO za 900 Kč.
K ceně vstupenky společnost GoOut připočítává servisní poplatek 15 Kč.
Vstupenka zahrnuje účast na konferenci, prohlídku výstavy, která se uskuteční v předsálí konferenčního sálu, a občerstvení (ranní káva, zákusek, oběd a odpolední káva, voda po celý den). Občerstvení pro platící účastníky bude dostupné pouze v prostoru vyhrazeném pro catering.
Platby opět probíhají předem, abychom se vyhnuli zdržujícímu placení v hotovosti při prezenci.
Storno podmínky
Stejně jako i v minulých letech, pokud budete muset svoji účast zrušit a učiníte tak do 14. 11. 2025 včetně, vrátíme Vám plnou výši vstupného na účet, ze kterého jste poplatek uhradili (ale nikoli registrační poplatek). Při pozdějším odhlášení nebudeme vracet žádnou částku.
Výstava
Důležitou součástí konference INSPO je její výstavní část, pro kterou bezbariérové prostory Kongresového centra Praha poskytují dostatek místa. I letos se v ní budete moci seznámit se službami a produkty celé řady vystavovatelů.
Své produkty či služby letos představí například společnosti Sagitta, BSH domácí spotřebiče, Středisko pro podporu studentů se specifickými potřebami ELSA ČVUT či Vzdelávacie centrum KRTKO & HandCubeKeys.
Po loňské dobré zkušenosti bude i letos vstup do výstavních prostor zdarma. Návštěvníkům, kteří se přijdou podívat pouze na výstavu a nezakoupí si vstupenku, bohužel nemůžeme nabídnout stravování.
Nabídka vystavovatelského místa
Pokud máte zájem představit přibližně 300 účastníkům konference své produkty a služby, můžete si ještě objednat vystavovatelské místo prostřednictvím formuláře Rezervace vystavovatelského místa na konferenci INSPO 2025. I zde jsme ponechali vystavovatelský poplatek v loňské výši. Bližší informace o podmínkách jsou k dispozici v dokumentu INSPO 2025: nabídka vystavovatelského místa.
Dotazy
Jakékoliv dotazy, změny i storno vstupenky směřujte na e-mail inspo@teiresias.muni.cz.
Těšíme se na vás. 🙂
INSPO 2024 – videozáznam plenární sekce na YouTube
Konferenci INSPO 2025 pořádá Středisko Teiresiás Masarykovy univerzity ve spolupráci s AccessibleEU Centre.
Hlavními partnery konference jsou Global Payments, Nadace Vodafone, Deloitte a Nadační fond Českého rozhlasu, partnery Národní pedagogický institut ČR, Transkript online, Matapo Distribution a Software602.
Mediálními partnery jsou portály Helpnet, Inspirante, Lesensky.cz, Technologiebezzraku.sk a Poslepu.cz.
Konferenci podpořilo Kongresové centrum Praha, Zátiší Group a Společnost pro vzdělávání a mládež ČSVTS, z.s..

