Projekt ATHENA zveřejnil zprávu o stavu výuky přístupnosti ve vysokoškolských vzdělávacích programech

Kde a jak se ve na vysokých školách učí o přístupnosti a univerzálním designu? Odpověď přináší nově zveřejněná nadnárodní zpráva projektu ATHENA s názvem Bringing Accessibility and Design for All into Higher Education Curricula.

Zpráva shrnuje výstupy prvního roku projektu a uzavírá první pracovní balíček zaměřený na analýzu stávajících osnov. Zaměřuje se na čtyři partnerské země – Rakousko, Kypr, Českou republiku a Španělsko. Porovnává, do jaké míry se přístupnost a principy univerzálního designu objevují v jednotlivých oborech a jaký přístup k nim jednotlivé vysoké školy volí.

Vysokoškolské kurikulum přitom neodráží jen aktuální potřeby trhu, ale i společenská očekávání, předpokládané postoje a hodnoty, které má vzdělávání předávat. V tomto kontextu projekt ATHENA vnímá přístupnost a univerzální design jako základ pro samostatné a rovnoprávné zapojení všech lidí do společnosti.

Na základě zjištění uvedených ve zprávě budou partneři projektu dále pracovat na doporučeních, která mají podpořit systematickou výuku přístupnosti v různých oblastech a přispět k větší inkluzivitě vysokého školství.

Projekt ATHENA je financován z programu Erasmus+ a usiluje o to, aby se sektor vysokého školství stal více propojeným, inovativním a otevřeným. Na realizaci se podílejí European Disability Forum, European University of Cyprus, EURASHE, Johannes Kepler Universität Linz, Masarykova univerzita a Universitat Autònoma de Barcelona.

Zpráva je ke stažení ze stránky D1.1 – ATHENA Transnational Report.

Is accessibility included in university curicula? Read the ATHENA transnational report



AthenaTeiresiás


Radek Pavlíček
Radek se přístupnosti a informačním a komunikačním technologiím pro uživatele s těžkým postižením zraku věnuje od roku 1998. Je duchovním otcem portálu Pélion, řídí a koordinuje veškeré aktivity s ním související a dělá maximum pro to, aby Pélion přispíval ke...