Braillský zápisník Orbit Reader 20
Braillský zápisník Orbit Reader 20 je primárně určen – jak ostatně napovídá i jeho název (anglický výraz „reader“ znamená „čtenář“ či „čtečka“) – ke čtení digitálních textů v bodovém písmu. V malém kapesním zařízení můžete mít stále s sebou stovky až tisíce knih, časopisů či učebnic, a číst je kdykoliv kdekoliv na komfortním 20znakovém hmatovém displeji. Prostřednictvím braillské klávesnice, umístěné na horní straně zápisníku, je navíc možné v jednoduchém editoru texty upravovat či zapisovat své vlastní.
Orbit Reader 20 se může velmi dobře uplatnit jako autonomní mobilní zařízení pro čtení textů v Braillově písmu. Dobře poslouží i jako braillský zápisník pro pořizování poznámek všeho druhu. Nabízí robustní a odolný design, snadnou obsluhu, jednoduché přenášení textů mezi počítačem a zápisníkem s plnou podporou české braillské tabulky a v neposlední řadě také velmi příznivou cenu.
S tím, co zařízení umí, se můžete detailněji seznámit v článcích
- Orbit Reader 20 – nový braillský zápisník na webu Tyflokabinetu
- Nová technologie pomáhá nevidomým (pdf; 200 kB), publikovaném v časopise Sociální služby (číslo 6/2020, strana 38).
Nebo prostřednictvím dvou příspěvků, jejichž videozáznamy nabízíme níže.
Braillský zápisník Orbit Reader 20 a jeho využití při vzdělávání nevidomých žáků a studentů – záznam semináře ze září 2020
Braillský zápisník Orbit Reader – zkušenosti a novinky (videozáznam podzimní Agory 2020 na Facebooku)
Příspěvek Michala Jungmanna začíná v čase v čase 1:39:30.
Zpětná vazba uživatelů zápisníku
Zápisník jsem používal večer ke čtení synovi na dobrou noc. Na to mi přišel nejlepší – mobilní a pohodlný.
Díky zápisníku Orbit Reader jsem si po mnoha letech znovu začal číst poezii.
Chodím do pěveckého sboru a do zápisníku jsem si přepsala zpěvník. Je to moc šikovné, nemusím s sebou nosit tunu papírových not a složitě v nich listovat, co si zrovna sbormistr vymyslí. Na Orbitu to najdu rychle.
Překvapilo mě, že pro plynulé čtení není těch 20 znaků nijak omezujících a také to, že i když chod zobrazovacího modulu je poměrně hlasitý, nerušilo mě to nijak při čtení.
Jak se psalo, že je to hlučné, tak nám to nepřijde – čtu si v posteli a manžela to rozhodně neruší.
Seminář byl součástí projektu Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole (projekt číslo CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004872), PV KA2 – Škola jako centrum kolegiální podpory a podzimní Agory 2020.


