Možnosti využití braillských displejů nejen při vzdělávání nevidomých
Verze 2.0 ze 22. října 2020
Autoři: Roman Kabelka, Michal Jelínek a Jiří Fenz
Metodik a koordinátor: Radek Pavlíček
Středisko Teiresiás Masarykovy univerzity
Obsah
Úvodem
Tato metodická příručka k možnostem využití braillských displejů nabízí čtenářům obecné informace o možnostech využití těchto zařízení pro vzdělávací a profesní účely. Stěžejní část příručky je koncipována jako srovnání dostupných modelů na českém trhu. Takto pojatý metodický materiál poskytuje čtenáři informace o tom, jaké funkcionality brailleské displeje uživatelům se zrakovým postižením v roce 2020 nabízejí a jaké aspekty by měl uživatel zvážit při výběru konkrétního modelu.
Obsah
- Braillský displej
- Výrobci a distributoři
- Testované braillské displeje
- Konstrukce
- Hmatový výstup a signalizace
- Ovládání a braillský vstup
- Podpora a funkce
- Využití brailleských zobrazovačů při vzdělávání nevidomých, příklady dobré praxe
- Souhrn
Poděkování
Za spolupráci na přípravě této příručky děkujeme Petru Bláhovi, Petru Bokvajovi, Tomáši Fraňkovi, Michalu Jungmannovi, Tomáši Hrdinkovi a Rudolfu Volejníkovi.
Tato metodická příručka vznikla jako jeden z výstupu projektu Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole (projekt číslo CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004872), PV KA2 – Škola jako centrum kolegiální podpory.
© Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky Masarykovy univerzity, 2020

